Saturday, May 28, 2011

KISAH AKU, DIA DAN PIE MAGGI


*LensaIntanTerpilih : Imej adalah maggi goreng yang ditambah nilai dengan serunding dan tomato comel.Tidak ada kena mengena dengan perbualan di bawah.




A: Buku resepi tak nak tulis ke babe?

B: Boleh. Jom kita colabrate, kau bagi resepi kau, aku bagi resepi aku. Kita ambil gambar sekali

A: Haha..Aku mana ada tokoh memasak. Pie maggi tau la

B: hahaaha. Ok lah tu. Resepi turun temurun babe.

A: Haha. Kek batik pun! Aku cakap kat anak aku, "dulu mama jual mahal nih! (merujuk kepada kek batik)".Anak aku ckp: "Ada pula org yang nak beli ye mama?"

B: Hahahahhaahah. Bijak anak kau. Diapun musykil...

****************************************************************************************


"Dan Allah menjadikan bagi kamu dari diri kamu sendiri pasangan-pasangan (isteri), dan dijadikan bagi kamu dari pasangan kamu: anak-anak dan cucu-cicit, serta dikurniakan kepada kamu dari benda yang baik lagi halal; maka patutkah mereka (yang ingkar itu) percaya kepada perkara yang salah (penyembahan berhala), dan mereka kufur pula akan nikmat Allah?Dan mereka menyembah benda-benda yang lain dari Allah, yang tidak berkuasa memberikan mereka sebarang rezeki pemberian dari langit dan bumi, dan mereka pula tidak berdaya sama sekali mendapat kuasa itu.Oleh itu, janganlah kamu mengadakan sesuatu yang sebanding dengan Allah, kerana sesungguhnya Allah mengetahui (setakat mana buruknya perbuatan syirik kamu) sedang kamu tidak mengetahuinya."
Surah Al-Nahlu, Ayat 72-74

2 comments:

asuhara sue said...

mcm pernah kulihat ini gambar, tapi dimana yaaaa?

Intanterpilih said...

hahaahah..baru perasan ke beb?Yer la...ko la yang masak maggi tu...hahaha....