Saturday, January 7, 2012

Hidup ini Singkat - Catatan Hari Lahir

Hari ini ( 7 Januari ) saya berusia 35 tahun.

Ucapan Terima Kasih dan Kesyukuran


Syukur dengan segala nikmat yang tuhan pinjamkan kepada saya.Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.


Ingatan

Peningkatan usia sebenarnya satu peringatan bahawa hidup di dunia yang fana ini amat singkat. Tidak kekal. Sementara.Macam mimpi.


Moga dengan segala nikmat dan ujian yang dipinjamkan dapat mencorak kehidupan agar lebih dekat dengan pencipta serta matlamat sebenar hakikat kehidupan insan iaitu negeri akhirat yang lebih kekal sifatnya.

Tidak ada kebetulan dalam hidup. Semuanya perancangan Allah. Setiap perkara yang berlaku sebenarnya adalah didikan dari Allah, cuma kita perlu berfikir.berfikir. berfikir.Dan fokus pemikiran kita adalah Allah, Maha Pencipta. Rezeki, jodoh, ajal maut adalah atas ketentuannya.Mintalah padaNya.Sujudlah padaNya. Dalam susah atau senang.

Dalam Al Quran ada disebutkan :-


"Whoever fears Allah, Allah will find a way out for him (from every difficulty) and He will provide for him from sources that he could never have imagined.” [Quran 65:2-3] So fear Allah, obey His command, your life will become easy. InshaAllaah! ..


Hadiah??


Oh, saya masih menanti hadiah hari lahir saya untuk diri sendiri ( yer la..takde orang nak bagi, terpaksalah beli sendiri ) yang saya tempah dari www.shoutusunnah.com.Ya Allah Ya Tuhanku, cepatla dapat hadiah tu..amin..hehe





My parents.Thank you mak, pak for always being there ...x0x0

2 comments:

Teratak Hami said...

Selamat Hari Lahir .... sehari selepas birthday anak akak :-)

Intanterpilih said...

yeke akak...ckp kt dia happy bufday jugak...by the way i was born in the yr of dragon....dia pun sama ka??hehe